Pages

Friday, June 15, 2012

Oh! Durian

Alhamdulillah, hari ini 15 Jun 2012 (Jumaat) merupakan hari kedua aku berada di kampung halamanku iaitu Kampung Johor, Batu Pahat Johor. Hari ini, aku telah dapat makan durian johor....  hehe.. abah aku belanja weiiii..... boleh tahan la harga dia kat sini. Yang aku beli tadi beli kira bungkus. Penuh satu bungkus beg kertas harga dia RM25.00 ada dalam 7 biji. Kalau nak beli kilo macam - macam harga dia ada, ada yang sekilo RM4.00, RM3.00 & ada juga sekilo RM1.00. kalau kat Tg. Malim susah nak dapat sekilo RM1.00 nie walaupun kecik. kat Tg. Malim aku tengok kecik - kecik pun RM10.00 tiga biji. Kat bawah nie antara gambar - gambar durian kat kedai yang aku beli, kat area pekan Batu Pahat nie ja....





1 KG - RM 1 (padahal yang kecik kat belakang, pandai betul permainan depa nie) 

RM 25.00 ( 7 biji ) 

Nyum... Nyum... Nyum...
Pergh.... tak abis makan semua, larat makan 2 biji ja... yang lain - lain akan menyusul untuk dimakan... Yang bestnya ari nie, kucing aku si Syawan pun tumpang sekaki makan durian... hehe.. Mak aku kata dia nie walapun tengah tidur tapi bila bau ja durian mesti bangun n mai minta nak makan... jom tengok dia makan durian... :-)



video
berselera betul dia makan kan...?? hehe..

HASILNYA....

.
.
.
.
.
.
.
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


penangan buah durian... haha..
Ok la... untuk hari ini sampai di sini dulu la eh.. insyallah ada masa kita berjumpa lagi... :-) Best For All.. Wasalam.....

No comments:

Post a Comment